Label

, , , , ,

hohoho semenjak 3 hingga 4 bulan nih memang jarang aku update blog ni. amat jarang dan blog ni sebenarnya hampir terbunuh sebab tak ada orang jaga. cuma aku update yang pasal blog tok guru tu je dulu. itu pun selepas lama sangat tak update. bukan malas..tp masa tak cukup. alaa…bizi nyo.

nanti la. ada masa nanti aku rajin-rajin kan diri aku untuk update blog ni. apapun, aku suka blogging. tulis2 nih. aku tak boleh biarkan blog ni usang, sebabnya..penyumbang trafik tertinggi ke website guest house aku ialah dari blog nih (waa..aku puji wordpress ni). mungkin sebab versi 2.7.1 ini (ommm…maksud aku fungsi permalink nya yang boleh di edit-edit menjadikan ia lebih mesra google dan yahoo). dah la, aku tak leh nak cakap pasal Search Engine Optimization Technique (SEO), sebab aku tak pandai SEO. sikit-sikit tu boleh la. itu pun aku baca2 yg orang yg terer2 tulis je.

jadi, disebabkan blog ini adalah penyumbang utama trafik ke website guest house aku yg satu itu, maka aku kena jaga blog ni betol2. maintenance yg pada tahap bagus. ni lah blog kesayangan aku selain blog yg satu lagi tu (sayang sebab banyak bagi trafik ke web guesthouse aku).

sukacita aku maklum kan kat sini..untuk tarikh 1 mei ni, semua guest house aku di kota bharu dah penuh. kalu aku tak jawab panggilan telefon tu sebab aku dah agak, anda2 akan tanya pasal availability untuk tarikh 1 mei. btw, aku dah update dah website tu, dah tulis kat situ “we are full of house on 30 april – 1 mei” tapi ada juga yang call tanya utk tarikh tu..tak apa..aku jawab je. aaa, satu lagi, untuk tarikh yg dalam cuti sekolah ni, kalau tak silap aku 5-6 jun 2009 ni pun rumah tumpangan kami dah fully booked.

tapi, kalau dah full pun, aku boleh rekemen pada kawan2 aku. aku ada kawan2 yg buat bisnes guest house ni juga. aku boleh refer kan pada mereka. dan aku refer ni hanya kawan2 aku yang boleh provide good services saja. kalau tak bagus, aku tak boleh rekemen. tapi, kawan2 aku ni bukan sebaya aku la, dorang ni umur dah 40++. haha aku je yang 20-an lagi. atau anda2 boleh juga cari hotel-hotel di kota bharu kelantan.