Label

, , , , , ,

hari ni satu lagi kes ragut dekat dengan bangunan ofis aku. geram betol! mangsa ialah seorang wanita berpakaian blous hitam dan seluar hitam berjalan kaki di tepi jalan manakala si peragut jahat tu dengan motor. btw, kawasan ini aku nak cop sebagai kawasan panas la sbb, anda-anda dan aku memang perlu BERHATI-HATI tahap giler di sini. sepanjang 4 bulan aku duk ulang alik jalan ni (sbb bangunan ofis aku kat situ) boleh dikatakan setiap 2 minggu ada je kes ragut. itu yang sampai ke telinga aku, yang tak sampai ke telinga aku tak tau lah banyak mana.

walaupun aku tahu ramai polis berkeliaran di sekitar kawasan tu (berpakaian biasa), namun tak semua mereka dapat tangkap penjahat-penjahat tu.

kawasan ni ialah tepi PIZZA HUT kota bharu di JALAN PADANG GARONG. betol-betol dalam pusat bandar. ni aku post kan peta supaya dapat jadi rujukan kita bersama. di kawasan ni juga motor sorang staf ofis aku kena curi.

apakah yg dimaksudkan dengan berhati-hati?

ni pesan umi aku, aku tulis untuk kongsi sahaja. kalau bawa beg, jangan letak barang-barang berharga di dalam beg. letak sahaja dalam poket. handphone, duit dan kad-kad bank atau kredit boleh muat dalam poket.

kalau bawa beg di tangan, beg tak sepatutnya diletak di bahagian lalulintas..susahnya aku nak tulis, faham2 kan la ayat aku ni. atau tak payah bawa beg, bawa je paper bag atau beg plastik. aku selalu pegi bank dan nampak orang bawa duit puluh-puluh ikatan dalam beg plastik sampah yang kaler hitam tu. boleh praktik juga ni.

tapi, ofis yang aku duk cakap ni bukan ofis guest house aku ye, tapi ofis yang satu lagi. buat masa ini, kawasan sekitar guest house aku di kota bharu ni masih dalam keadaan selamat, alhamdulillah belum ada perkara yg tak diingini berlaku dan harapnya berterusan.

kota bharu kelantan