Label

, , ,

Dah lama aku tak update blog ni. Sebetulnya kerana sem baru dah mula lebih kurang sebulan lebih. Ini final semester aku. Dalam sem ni aku ambik 5 subjek.. accounting theory, corporate finance, audit, accounting information system, dan strategic management. Kecuali corporate finance, yg lain semuanya theory subject. Aku suka macam tu. Berbanding mengira..aku lagi suka teori. Kalau bab mengira, aku banyak cuai. Bila banyak cuai, banyak lah hilang markah.

Tapi bila bab teori nye subjek begini, banyak masa habis dengan membaca. Minggu ni aku sibuk betol. Dari sabtu, kelas ganti accounting teori, isnin sehingga khamis semua hari penuh dengan assignment dan presentation yg perlu di settlekan. Maka aku kurang trade pada minggu ni. Ada dua tiga orang client yang aku tak sempat jumpa dan terpaksa minta orang lain jumpa untuk negotiate beberapa perkara.

Ini aku update blog ni sbb utk hilangkan mengantuk. Entah apa la nak ditulis lagi. Oh ya, kawan aku (classmate aku ketika diploma perakaunan di uitm machang) baru meninggal dunia sebab H1N1. Kami kawan2 beliau sedih dan terkesan dengan kematian beliau (Siti Aisyah Koestiardy).

Dahulu, H1N1 ni jauh sangat dari kita. Nun di benua lain. Pastu semakin dekat..masuk negara jiran..pastu masuk negara kita..pastu masuk negeri jiran kita..pastu masuk negeri kita..pastu kawan-kawan kita..Bisnes aku pulak..tipu lah kalau aku kata tidak terjejas. Sedikit sebanyak ada terjejas disebabkan H1N1 ini..

Aku percaya punca utama menyebabkan lebih cepat tersebar virus ini ialah kerana travel. UiTM tutup seminggu lepas tu baru ada kes di UiTM. Sebelum tutup tu, tak ada pun kes ni di kampus aku yg permai ni.

Oh Allah..jauhkanlah wabak ini dari diri aku..keluarga aku..kawan-kawan aku..keluarga kita dan kawan-kawan kita.