Label

, ,

Siang tadi sempat aku gi Bank Rakyat. Sesaja beli saham Bank Rakyat. Mak aih punya lah ramai orang.. nasib baik semua borang aku dah siap isi termasuk la borang menunggu pun.

Kalau yg minimum saham untuk pemohon baru tu cuma RM500, kalau nak beli lebih kena isi borang menunggu. Pastu awal Mei dorang call atau hantar surat la kalau penungguan kita tu berjaya ke tak. Maksimum boleh beli bagi penunggu cam aku ni ialah RM100K.

Kalau ikut past performance saham Bank Rakyat ni…dari tahun 1999 dia bagi return 15% setiap kali dia umum dividen. Cuma aku kurang jelas sikit adakah dia jamin 15% return tu. Sebab setahu aku, kalau ada jaminan so and so.. itu hukum dah tak masuk hukum halal dah. Tapi sebab ramai yang beli… siap ada sorang syariah advisor pun duk cakap ok je.. so aku beli la.

Doakan aku punya penungguan tu berjaya.

PS: Oh ya, orang cakap saham HPA pun tahun lepas bagi 14% pulangan eh? Ada minat? Gi la cari jadi shareholders. Baca sini kalau nak tahu cara nak beli saham Bank Rakyat ni macam mana.

Something you must know about Maybank. Its a secret!